W lecie 2016 kupiłem kierownicę od Logitecha, podłączyłem do konsoli i uruchomiłem Gran Turismo. Szybko okazało się, że taki zestaw to za mało… Poskładałem stelaż z tego co udało się znaleźć w domu. Z czasem zacząłem konstruować i dodawać kolejne komponenty.

Zbudowałem pierwszą wersje, proste button boxy, zmodyfikowałem kierownice dodając większą obręcz i autorski układ przycisków z magnetycznymi łopatkami do zmiany biegów. Wszystko działało, było skończone. Niedosyt jednak pozostał, w raz z zagłębianiem się w tematykę symulacji samochodów pojawiało się coraz więcej pomysłów na zmiany i ulepszenia. Zacząłem zastanawiać się nad tym co dalej. Gdzie można wprowadzić usprawnienia, jak zwiększyć immersje i wrażenia z jazdy. Chciałem też aby ten projekt nie był niekończącą się opowieścią. 

Określenie odpowiednich celów było kluczowe aby projekt mógł rozwijać się dynamicznie i z wizją końca. Zdefiniowałem dwa typy celów, produkt czyli symulator sam w sobie oraz to co daje mi nawet większą frajdę – nauka i rozwój.

Produkt
  • Symulator samochodu wyścigowego gwarantujący maksymalny poziom odwzorowania warunków i odczuć z rzeczywistej jazdy.
  • Możliwość szybkiego dostosowania do symulacji różnych typów samochodów (torowe wyścigówki, rajdówki, driftowozy, samochody cywilne).
Rozwój
  • Poszerzenie wiedzy z zakresu, wzornictwa, elektroniki, mechaniki oraz programowania.
  • Zgłębienie od strony technicznej tematyki motosportu oraz automotive.
  • Testowanie i rozwijanie metod zarządzania projektami i zwiększania produktywności.

Znajdziesz tu zdjęcia i filmy z krótkimi opisami, które pokażą Ci jaką drogę już przeszedł Symulator i w jakim kierunku zmierza, a poniżej dziennik zmian. Zachęcam również do dyskusji w komentarzach czy prywatnych wiadomościach.

Dziennik zmian

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.